Σάββατο 27 Μαΐου 2017

ΑΝΗΘΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ! ΠΟΙΟΙ θησαυρίζουν (και πώς!) «μαζεύοντας» μηχανές στην Αθήνα

Περί ιδιωτικοποίησης: άφησα για λίγο ( δέκα λεπτά) τη μηχανή μου έξω από το μέγαρο των δικαστηρίων στην Αλεξάνδρας, στην άκρη του πεζοδρομίου, σχεδόν μέσα στα χόρτα ενός οικοπέδου, προσεκτικά μην πατήσω την λωρίδα των τυφλών, να πάρω μια βεβαίωση και να φύγω.
Όταν βγήκα ετοιμάζονταν να την πάρουν με το γερανό. Εντάξει ως εδώ, αν και νόμιμη θέση να αφήσεις μια μηχανή στην Αθήνα δεν υπάρχει, αλλά ας πούμε πως έφταιξα ας πληρώσω. Ο αστυνομικός ανυποχώρητος, παρόλο που του είπα βάλτε μου την κλήση αλλά αφήστε τη μηχανή γιατί μου καταστρέφετε τη μέρα. "Έχω άνωθεν εντολές" επέμενε" τηλεφωνούν οι εισαγγελείς".
Έστω. Πού πάει λοιπόν η μηχανή; Σε ιδιωτικό πάρκινγκ εταιρείας γερανών που έχει σύμβαση λέει με την αστυνομία επειδή η αστυνομία δεν έχει χώρο. Στην πορεία κατάλαβα πως το πρόστιμο δεν ήταν τίποτε ούτε και τους ένοιαζε αν θα το πληρώσω ή όχι. Έπρεπε να πάω στο Αιγάλεω, στου διαόλου την μάνα, να πληρώσω 102,5 ευρώ στον ιδιώτη ( ποσό που θα προσαυξάνονταν κάθε μέρα ). Ο ιδιώτης είχε μαζέψει 10 μηχανές, υπολογίστε: τζίρος ένα χιλιάρικο, με τη συνεργασία του αστυνομικού, μέσα σε λίγες ώρες και έξοδα ελάχιστα. Με δύο βόλτες την ημέρα υπολογίστε πόσα βγάζει το μήνα.
Όταν πήγα να πληρώσω και μου έδωσε τιμολόγιο για μεταφορά μηχανής, διαμαρτυρήθηκα: "Λίγο ακριβοί δεν είστε για μια μεταφορά; Αν πάρω ένα οποιονδήποτε μεταφορέα να μου πάει τη μηχανή οπουδήποτε στο λεκανοπέδιο το πολύ να μου πάρει 40 ευρώ" "Δεν την κανονίζουμε εμείς την τιμή κύριε" είπε ο υπάλληλος της ιδιωτικής εταιρείας γερανών "το κράτος μας επιβάλλει να εισπράξουμε τόσα, έχει κανονίσει την τιμή". Μάλιστα.
Το ερώτημα που θέλω να μου απαντηθεί είναι ποιόν πλήρωσα; Το κράτος (όποτε καλώς τα έδωσα αφού έκανα μια παράβαση) ή συνέβαλα στον ανήθικο πλουτισμό κάποιας εταιρείας που έχει μια "περίεργη" σύμβαση με το κράτος; Τι πλήρωσα; πρόστιμο ή λύτρα; Πως έγινε αυτή η σύμβαση; Με μειοδοτικό διαγωνισμό; με πλειοδοσία; Αδυνατώ να καταλάβω πως λειτουργεί αυτή η συνεργασία ιδιωτικού με δημόσιο τομέα. Αν το κράτος ήθελε έσοδα από πρόστιμα, ας μου έπαιρνε τις πινακίδες και να μου έβαζε πρόστιμο 100 ευρώ, αλλά όχι, τα λεφτά να τα κερδίζει ο ιδιώτης με εξασφαλισμένη τιμή τριπλάσια της αγοράς. (ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτο, απο το 2010: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=169808)-- ενδιαφέρον.

Philip Dragoumis

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

ΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ! ΝΕΟ ΕΚΤΡΩΜΑ (από τον Γ. Καμίνη) στην πλατεία Ομονοίας...

Από τον Αυτοδιοικητικό.

Μια απαίσια και αντιαισθητική εικόνα αντικρίζουν αυτές τις ημέρες οι πολίτες που περνούν από την πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα...
Οι πιο πολλοί αναρωτιούνται τι είναι αυτό το έκτρωμα και το μυαλό τους δικαιολογημένα δεν μπορεί να δεχτεί ότι είναι μια ...καλλιτεχνική δημιουργία όπως την εμφανίζουν οι αρμόδιοι του δήμου της Αθήνας με ευθύνη του Γ. Καμίνη!
Συγκεκριμένα ο Γερμανός εικαστικός και γλύπτης Γκρέγκορ Σνάιντερ ανέλαβε να ... «εξαφανίσει» προσωρινά την πλατεία της Ομόνοιας, στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Ιnvisible city» και της νέας εννοιολογικής τέχνης...
Όπως ο ίδιος δήλωσε ήρθε για να μεταμορφώσει την πλατεία Ομονοίας σε «πολεμικό καταφύγιο και ουδέτερη ζώνη, αόρατη από κάθε εισβολέα και από το άγρυπνο μάτι του Google maps». Πηγή της έμπνευσής του αποτελούν οι περίφημες καμουφλαρισμένες τοποθεσίες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όπως τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, τα οποία στη διάρκεια του πολέμου καλύπτονταν με γιγαντιαία σακίδια, από το φόβο των ιαπωνικών βομβαρδισμών.
«Oι πόλεις θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές, αν καταφέρναμε να τις σχεδιάσουμε και να τις οικοδομήσουμε με διαφορετικό τρόπο» δηλώσε ο Γκρέγκορ Σνάιντερ αναφερόμενος στις πολλαπλές όψεις του αστικού τοπίου, σε πόλεις-καταφύγια της φαντασίας, όπου οι έννοιες της παρακολούθησης, του ελέγχου, της ορατότητας και της αναγνώρισης, σε μια εποχή ανησυχητικής διαφάνειας και διαδικτυακής καταγραφής της πραγματικότητας, μοιάζουν να χάνουν, έστω και για λίγο στο έργο του, την κυριαρχία τους...
Φυσικά, υπάρχουν πολλά ερωτήματα και για το όλο κόστος καθώς και για το πώς καλύφθηκε...