Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών καταγγέλλουν: Διακίνηση ναρκωτικών, απειλές και ξύλο στη Νομική Σχολή

Με ανοικτή επιστολή τους, 93 καθηγητές της Νομικής Σχολής Αθηνών καταγγέλλουν την εγκατάλειψη της Νομικής Αθηνών και την ανησυχία τους για την παραβατικότητα, αναφέροντας πως καθημερινά τελούνται αξιόποινες πράξεις, όπως διακίνηση και χρήση ναρκωτικών. Η επιστολή κοινοποιήθηκε στις εισαγγελικές αρχές και τους συναρμόδιους υπουργούς και την συνυπογράφει και ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης.
"Έχοντας εξαντλήσει κάθε άλλη οδό, οι Καθηγητές της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε σε αυτή τη δημόσια διαμαρτυρία και να επιστήσουμε την προσοχή όλων για την συνεχιζόμενη κατάσταση βαριάς παρανομίας στο κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο της Νομικής Σχολής, δίπλα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων. Καθημερινά τελούνται στον χώρο αυτό αξιόποινες πράξεις (διακίνηση και χρήση ναρκωτικών ουσιών, απειλές, σωματικές βλάβες και εξυβρίσεις), κάποιες εκ των οποίων έχουν κακουργηματικό χαρακτήρα. Απευθύνουμε ύστατη έκκληση προς όλες τις αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση αυτού του απαράδεκτου και χρόνιου φαινομένου παρανομίας ακριβώς δίπλα στον χώρο, όπου διδάσκεται το Δίκαιο και σπουδάζουν οι αυριανοί δημόσιοι λειτουργοί, δικαστές και δικηγόροι της Χώρας" αναφέρεται στην επιστολή.
Ο Γιώργος Καμίνης αναφέρει στον λογαριασμό του στο twitter «Ενώνω τη φωνή με τους συναδέλφους μου στη Νομική Αθηνών. Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Έχω πει εδώ και καιρό ότι το πανεπιστημιακό άσυλο έχει de facto καταργηθεί. ΤΩΡΑ, δομές για τους ουσιοεξαρτημένους, αξιοπρεπή πανεπιστήμια, ανταγωνιστική εκπαίδευση, ασφαλή πόλη».


Αναλυτικά η επιστολή:
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Κοινοποιούμενη και προς: - Την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου - Τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών - Τον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη - Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας - Τον Διοικητή του Α.Τ. Εξαρχείων - Τον Δήμαρχο Αθηναίων - Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων - Τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Έχοντας εξαντλήσει κάθε άλλη οδό, οι Καθηγητές της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε σε αυτή τη δημόσια διαμαρτυρία και να επιστήσουμε την προσοχή όλων για την συνεχιζόμενη κατάσταση βαριάς παρανομίας στο κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο της Νομικής Σχολής, δίπλα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων. Καθημερινά τελούνται στον χώρο αυτό αξιόποινες πράξεις (διακίνηση και χρήση ναρκωτικών ουσιών, απειλές, σωματικές βλάβες και εξυβρίσεις), κάποιες εκ των οποίων έχουν κακουργηματικό χαρακτήρα. Απευθύνουμε ύστατη έκκληση προς όλες τις αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση αυτού του απαράδεκτου και χρόνιου φαινομένου παρανομίας ακριβώς δίπλα στον χώρο, όπου διδάσκεται το Δίκαιο και σπουδάζουν οι αυριανοί δημόσιοι λειτουργοί, δικαστές και δικηγόροι της Χώρας.
Η κατάσταση αυτή θέτει σε κίνδυνο την υγεία, την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των φοιτητών μας, των διδασκόντων και όλων των εργαζομένων, προσβάλλει δε την ίδια την ιστορία της Νομικής Σχολής. Εδώ, όπου άλλοτε δόθηκαν αγώνες για την δημοκρατία και την ελευθερία επιβιώνει και μακροημερεύει ένα άντρο παρανομίας, όπου δρούν άτομα ξένα προς την ακαδημαϊκή κοινότητα. Διαμαρτυρόμαστε για την απραξία της Πολιτείας η οποία ανέχεται αυτή την κατάσταση, παντελώς αναντίστοιχη με την προσφορά και το έργο που επιτελείται στο παλαιότερο ακαδημαϊκό ίδρυμα της πατρίδας μας. Ήδη από το 2012 έχουμε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά προς τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ζήτημα εξαιρετικής φύσης που πρέπει να αντιμετωπισθεί κατ’απόλυτη προτεραιότητα. Έκτοτε, βάσει αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής, σε συνεργασία και με την υποστήριξη των Πρυτανικών Αρχών, έχουμε προσφύγει με κάθε μέσο σε όλες τις αρμόδιες αρχές και ενδιαφερόμενους φορείς: καταγγελίες, ενημερωτικές επιστολές, επισκέψεις, προφορικές και έγγραφες διαμαρτυρίες στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου (2015, 2016, 2017), στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (2015), στη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής (2016, 2017) και στο Δήμο (2015, 2016, 2017). Η ανταπόκριση ήταν μηδαμινή, όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε διερχόμενος.
Διαμαρτυρόμαστε για την ακατανόητη αδράνεια των αρμοδίων και τη διαχειριστική μετάθεση ευθυνών, ενώ το ζήτημα αφορά τα παιδιά όλων μας. Από τύχη και μόνο δεν έχουμε θρηνήσει θύματα και δεν έχουν γίνει βαρύτερες συμπλοκές ή θανατηφόρα επεισόδια σε βάρος φοιτητών μας. Διαμαρτυρόμαστε ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι για τη χείριστη παιδαγωγική του φαινομένου, την παιδαγωγική της ανοχής της παρανομίας. Διαμαρτυρόμαστε για τη διαστροφή της έννοιας του ασύλου, το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για την παράνομη συγκάλυψη κακουργηματικών πράξεων που καθημερινά τελούνται εντός και εκτός του κτιρίου της Νομικής Σχολής. Διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη ουσιαστικής και οργανωμένης προστασίας των πλέον δυστυχούντων συνανθρώπων μας, των θυμάτων των εμπόρων ναρκωτικών.
Δηλώνουμε ότι, εάν δεν ληφθούν μέτρα ΤΩΡΑ και δεν αντιμετωπισθεί το φαινόμενο από την Πολιτεία, θα υποχρεωθούμε να προστατεύσουμε την ασφάλεια και την υγεία των φοιτητών μας και να περιφρουρήσουμε το κύρος της Σχολής μας, λαμβάνοντας κάθε μέτρο, ακόμη και επώδυνο αν χρειαστεί. Διαμηνύουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι αν οι αρμόδιοι σκοπεύουν να εγκαταλείψουν τη Νομική Σχολή στην τύχη της, αυτό δεν πρόκειται ποτέ να το πράξουν τα Μέλη της.

1. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ 2. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ 3. ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 4. ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 5. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ 6. ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ 7. ΒΑΘΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 8. ΒΑΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ 9. ΒΕΝΙΕΡΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ 10. ΒΕΡΒΕΣΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 11. ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 12. ΒΟΥΤΣΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 13. ΓΑΒΟΥΝΕΛΗ ΜΑΡΙΑ 14. ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 15. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 16. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 17. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 18. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 19. ΓΚΟΡΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 20. ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ 21. ΔΑΚΟΡΩΝΙΑ ΕΥΓΕΝΙΑ 22. ΔΕΛΗΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 23. ΔΕΛΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 24. ΔΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 25. ΔΗΜΗΤΡΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 26. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ 27. ΔΙΒΑΝΗ ΕΛΕΝΗ 28. ΔΡΟΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 29. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΠΑΥΛΟΣ - ΜΙΧΑΗΛ 30. ΗΛΙΑΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 31. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 32. ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 33. ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 34. ΚΙΝΙΝΗ ΕΥΘΥΜΙΑ 35. ΚΙΟΥΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 36. ΚΟΝΔΥΛΗ ΙΩΑΝΝΑ 37. ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 38. ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ 39. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 40. ΛΑΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 41. ΛΑΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 42. ΛΑΖΑΡΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 43. ΛΕΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 44. ΛΙΑΠΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 45. ΛΙΒΑΔΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 46. ΛΙΒΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 47. ΛΙΟΥΡΔΗ ΑΓΛΑΙΑ 48. ΛΥΤΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 49. ΜΑΣΤΡΟΜΑΝΩΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 50. ΜΕΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 51. ΜΙΚΡΟΥΛΕΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 52. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 53. ΜΟΥΖΟΥΡΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 54. ΜΟΥΣΤΑΪΡΑ ΕΛΕΝΗ 55. ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 56. ΜΠΕΤΖΙΟΥ-ΚΑΜΤΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 57. ΜΥΛΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ 58. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 59. ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 60. ΠΑΖΑΡΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 61. ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ 62. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ - ΣΠΥΡΙΔΩΝ 63. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 64. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 65. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΓΙΑΣ 66. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 67. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 68. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΡΕΒΕΚΚΑ - ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΛΑ 69. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ-ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΖΩΗ 70. ΠΑΠΑΡΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΤΡΙΝΑ 71. ΠΑΠΑΡΣΕΝΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 72. ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 73. ΠΕΛΛΕΝΗ-ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΘΗ 74. ΠΟΥΛΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ 75. ΡΕΘΥΜΙΩΤΑΚΗ ΕΛΕΝΗ 76. ΡΟΥΣΣΟΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ 77. ΣΙΟΥΤΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ 78. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 79. ΤΖΑΝΕΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ 80. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 81. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 82. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΦΛΩΡΑ 83. ΤΣΑΚΥΡΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 84. ΤΣΙΚΡΙΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 85. ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΣ 86. ΤΣΟΥΚΑ ΧΡΥΣΑΦΩ 87. ΤΣΟΥΡΟΥΦΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 88. ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 89. ΧΕΛΜΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 90. ΧΙΩΤΕΛΛΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ 91. ΧΡΙΣΤΑΚΑΚΟΥ-ΦΩΤΙΑΔΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 92. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 93. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

ΣΙΝΕ ΠΑΛΑΣ! Το παλαιότερο σινεμά της Αθήνας στο Παγκράτι..

Στην οδό Υμηττού, στο ύψος της πλατείας Παγκρατίου, βρίσκεται το παλαιότερο σινεμά της Αθήνας, το Σινέ Πάλας που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 1925, δηλαδή πριν 93 ολόκληρα χρόνια. Ο σημερινός ιδιοκτήτης κύριος Ματθαίος Πόταγας, γιος του πρώτου ιδιοκτήτη, είναι σήμερα 91 ετών και έχει περάσει όλη του τη ζωή μέσα στη σκοτεινή αίθουσα. Ήδη από τα 7-8 του χρόνια συνόδευε τον πατέρα του και τους δύο θείους του, επίσης συνιδιοκτήτες, ενώ από το 1953 ανέλαβε ο ίδιος τον κινηματογράφο. Τον τρέχει, δηλαδή, πάνω από μισόν αιώνα. Θυμάται λοιπόν την ανακατασκευή εκ βάθρων το 1935 από τον αρχιτέκτονα Βασίλειο Κασσάνδρα (το πιο γνωστό του έργο είναι το κτίριο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού) αλλά και τα επίκαιρα της Fox, που έπαιζαν μία φορά την εβδομάδα.
Την δεκαετία του 1930 οι Αθηναίοι έδειχναν ιδιαίτερο ενθουσιασμό για το νέο αυτό είδος ψυχαγωγίας, «προπολεμικά κάποιες Κυριακές κόβονταν μέχρι και 2.000 εισιτήρια». Η μεγαλύτερη όμως άνθηση ήρθε στις δεκαετίες του 1950-60, όταν και σχηματίζονταν ουρές που έφταναν μέχρι και την οδό Αγίου Φανουρίου, τον παράπλευρo, κάθετο δρόμο στην Υμηττού. «Σαν παιδί έτρεχα από εδώ κι από κει από προσπαθώντας να βοηθήσω όπου μπορούσα αλλά κυρίως ήθελα να βλέπω το έργο. Προπολεμικά παίζαμε κυρίως γαλλικές ταινίες, θυμάμαι ότι από τις αγαπημένες μου ήταν ο Μιχαήλ Στρογκώφ του 1937 με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο Άντον Γουόλμπρουκ που θα τον θυμόσαστε στα Κόκκινα Παπούτσια του 1948».
Και πώς αντιδρούσε ο κόσμος σε όσα έβλεπε στο μεγάλο πανί; «Μιλούσαν στους ηθοποιούς. Τους φώναζαν “πρόσεχε τον αυτόν” ή “μην πας από εκεί” ειδικά στις ταινία αγωνίας ή δράσης. Θυμάμαι ότι μετά τον πόλεμο άνθρωποι μου παραδέχονταν ότι στην Κατοχή έρχονταν στο Πάλας για ζεσταθούν γιατί εμείς είχαμε θέρμανση, είχαμε καλοριφέρ με λιγνίτη».
Την δεκαετία του ’50 ποια ήταν η τάση; «Τα ιταλικά μελοδράματα είχαν μεγάλη απήχηση στον κόσμο. Θυμάμαι “Τα Παιδιά της Αμαρτίας” με τον Αμεντέο Νατσάρι και την Ιβόν Σανσόν που είχε παίξει και στο δικό μας “Μια Ζωή την Έχουμε”. Βέβαια είχαμε κι άλλου είδους ιταλικές ταινίες, ανώτερες από τα συνηθισμένα μελοδράματα, όπως το “Ο Κλέφτης των Ποδηλάτων” που επίσης έκανε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Μεγάλη επανάσταση ήταν το 1955 το cinemascope κι αυτό έγινε για να αντιμετωπίσουν την τηλεόραση, να τονίσουν το πλεονέκτημα της μεγάλης οθόνης έναντι της μικρής».
Και οι ελληνικές ταινίες; «Από το 1958 μέχρι το ’63-1964 παίζαμε αποκλειστικά ελληνικά έργα στην κλειστή αίθουσα, στο θερινό παίζαμε ξένα. Υπήρχε χρονιά με ελληνικές ταινίες που φτάσαμε στη χειμερινή σεζόν των οκτώ μηνών να κόψουμε 437.000. Όταν παίζαμε ταινίες με την Αλίκη Βουγιουκλάκη γινόταν χαμός. Το “Ξύλο Βγήκε από τον Παράδεισο” είχε κάνει 17.000 εισιτήρια σε μια εβδομάδα. Θυμάμαι ανήμερα Πάσχα του 1960, που τώρα πια ποιος πάει κινηματογράφο εκείνη την ημέρα – τα σινεμά είναι κλειστά, κάναμε 5.025 εισιτήρια στο “Κλωτσοσκούφι”. Ξεκινήσαμε την προβολή στις 10 το πρωί και επειδή ήταν μικρή ταινία την παίξαμε δώδεκα φορές».
Πέρα όμως από τη μεγάλη προσέλευση του κόσμου κι από την έντονη συμμετοχή στα τεκταινόμενα επί της μεγάλης οθόνης είναι κι εντελώς διαφορετικές και οι κινηματογραφικές τους συνήθειες. «Στην πρώτη προβολή, δηλαδή δύο με τέσσερις το μεσημέρι, το φτηνό εισιτήριο, που ήταν περίπου 5 δραχμές -έναντι 7 δραχμών στις άλλες προβολές- ήταν ένα καλό κίνητρο για να έρθει ο κόσμος. Έρχονταν πολλές νοικοκυρές στην πρώτη προβολή, έκαναν το διάλειμμά τους από το σπίτι, οι άντρες τους ήταν ακόμη στα μαγαζιά ή στα γραφεία τους, κι αυτές εμφανίζονταν με τη ρόμπα ή και με τις παντόφλες ακόμη για να δουν μια ταινία». Αλλά και ο ίδιος ο κύριος Πόταγας έβλεπε τρεις ταινίες την ημέρα, πήγαινε και σε άλλους κινηματογράφους ενώ «τώρα βλέπω λιγότερες αλλά πρόσφατα μου άρεσε το “Αλάτι της Γης”, το έχετε δει; Τότε μου άρεσαν οι πιο ηρωικές για παράδειγμα “Η Επέλαση της Ελαφριάς Ταξιαρχίας” και άλλες πολεμικές».
Από τη δεκαετία του ’80 τα πράγματα δυσκόλεψαν, η τηλεόραση και το βίντεο πήραν τα ηνία, στα τέλη της δεκαετίας του ’90 εμφανίστηκαν τα multiplex, ο κόσμος έχει μειωθεί πολύ. Υπάρχει όμως μια σημαντική προσφορά – με ένα εισιτήριο των 10 ευρώ μπορεί να δει κανείς τρεις ταινίες της επιλογής του. Κάθε φορά που θα πάει στο Πάλας κύριος Ματθαίος ή η αδερφή του που έρχεται για να βοηθήσει στο ταμείο θα τρυπήσουν το εισιτήριο μέχρι να συμπληρώσει τις τρεις επισκέψεις. Ο κύριος Πόταγας επιμένει σε προβολή σινεφίλ ταινιών «ή ακόμη κοινωνικών και δραματικών πάντα όμως υψηλού επιπέδου». Το οικονομικό πρόβλημα εντάθηκε όταν τα ιδιόκτητα μαγαζιά παραπλεύρως ξενοικιάστηκαν κι έτσι μόνη λύση ήταν να μειωθούν τα έξοδα στο ελάχιστο. Όλες οι εργασίες στον κινηματογράφο γίνονται από τον ίδιο ενώ «υπήρχαν εποχές που είχαμε 20 υπαλλήλους. Είχαμε δύο βάρδιες καθώς παίζαμε για πολλές ώρες, άρα είχαμε έναν μηχανικό κι έναν βοηθό σε κάθε βάρδια, δύο ταμίες, τέσσερις θυρωρούς -δύο για την πλατεία και δύο για τον εξώστη-, καθαρίστριες, ταξιθέτριες μέχρι και πρόσθετο αστυφύλακα –όπως λέμε τώρα σεκιούριτι- γιατί είχαμε τόσο πολύ κόσμο που καμιά φορά γίνονταν μικροδιενέξεις στην ουρά ή από τους μη καπνιστές που διαμαρτύρονταν».
Κοιτώντας την άδεια αίθουσα με τα υπέροχα βαθυκόκκινα καθίσματα μπορεί να ακούσει κανείς τα γέλια και τα σχόλια των θεατών άλλων δεκαετιών. «Τότε οι άνθρωποι μας επισκέπτονταν για να δουν τον τρόπο ζωής των Αμερικανών ή των υπόλοιπων Ευρωπαίων, για να δουν τις ωραίες γυναίκες και τους ωραίους άνδρες. Έβλεπαν τα μεγάλα σπίτια ενώ οι ίδιοι μπορεί να ζούσαν πέντε άτομα σε μια αυλή. Για δύο ώρες ζούσαν στον παράδεισο».

πηγή: http://popaganda.gr/pallas-cinema-pagkrati/

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

ΕΙΚΟΝΑ-ΣΟΚ! Ναρκωτικά (μέρα μεσημέρι) στο "Πνευματικό" Κέντρο του Δήμου Αθηναίων...

Κώστας Καψής

"Πνευματικό" κέντρο Δ. Αθηναίων.
Τρίτη 20 Μάρτη 2018,ώρα 14.
Δυό ...μελαμψοί,μέσα στον περίβολο του κέντρου και σε κοινή θέα,πουλάνε την πραμάτια τους..Τον θάνατο.!!
Είκοσι νέοι άνθρωποι, τρέμοντας από λαχτάρα και φόβο μπας και δεν φτάσει για όλους, με θρησκευτική ευλάβεια στέκονται στη γραμμή.
Δίνουν τον οβολό πούβγαλαν επαιτώντας στα τρένα, στους δρόμους και από μικροκλοπές και επί τόπου δημόσια: Σύριγγα και ένεση.!!
Τρυπάνε κάθε ...στέρεη σπιθαμή του κορμιού τους.Ένας μη έχοντας τίποτε πιο στέρεο,έψαχνε μια φλεβίτσα στο..Πέος του.
(Με το κινητό κρυφά και κινδυνεύοντας,απαθανάτισα τη σκηνή.)
Ο περίβολος,μια υπαίθρια τουαλέτα.
Η εικόνα αυτή καθημερινή...
Και όλ'αυτά μέσα σε έναν περίβολο σε κοινή θέα και σε απόσταση 15 μ.από την Ακαδημίας, 20 από τη Σόλωνος και τα Δημοτικά ιατρεία,στα σκαλιά του παρεκκλησιού,στην είσοδο σχεδόν της Νομικής.
Η Δημοτική Αρχή, δεν μπορεί, δεν είναι δυνατόν να μη βλέπει και να μην ξέρει.
Δυστυχώς τα βλέπει και κάνει στραβά μάτια.
Φεύγοντας,διερωτώμαι:
Ποιοί τελικά είναι οι εξαρτημένοι;
Τα θύματα και μελλοθάνατοι ή η Πολιτεία και Δημοτική Αρχή;

Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Αυτοί είναι οι νικητές του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας...

Ο Κώστας Γκελαούζος έχει αποδείξει την τελευταία διετία πως είναι ο κορυφαίος δρομέας των μεγάλων αποστάσεων. Ο αθλητής του Χρήστου Παπαχρήστου ήταν και σήμερα ο μεγάλος πρωταγωνιστής, αφού τερμάτισε πρώτος στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας με χρόνο 1 ώρα 08.30.
Ο εξελίξιμος δρομέας δεν κατάφερε να πετύχει το στόχο του, που ήταν το όριο για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Βερολίνου, ωστόσο έδειξε πως θα έχει την ευκαιρία να το κάνει σε έναν από τους αγώνες του Απριλίου και παράλληλα βελτίωσε το δικό του ρεκόρ διαδρομής, το οποίο ήταν 1.08.35 από το 2016. «Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την πρώτη θέση. Ήθελα να κατέβω βέβαια κάτω από το 1.08.10 και να κάνω ατομικό ρεκόρ αλλά δεν πειράζει. Σε κάποια σημεία της διαδρομής είχε δυνατό αέρα και μας επηρέασε αλλά τέλος καλό, όλα καλά. Θα συνεχίσω τώρα με στόχο να κάνω έναν μαραθώνιο το επόμενο διάστημα, προκειμένου να διεκδικήσω το όριο για το Βερολίνο», είπε ο αθλητής του Παναθηναϊκού. Ένας νέος αθλητής, ο Γιώργος Τάσσης, ήταν δεύτερος στον ημιμαραθώνιο και έδειξε πως διαθέτει τα χαρακτηριστικά να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στον μαραθώνιο. Ο αθλητής του Τρίτωνα Χαλκίδας διένυσε την απόσταση σε 1 ώρα 09.23 και άφησε πίσω του το έμπειρο Χριστόφορο Μερούση. Ο αθλητής από την Χίο τερμάτισε σε 1.09.49 και πλέον σκέφτεται τη συμμετοχή του σε έναν αγώνα μαραθωνίου, στα τέλη Απριλίου.
«Ηταν μία ωραία εμπειρία, ήταν η πρώτη φορά που έτρεξα στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας. Ηταν δύσκολη η διαδρομή , αρκετά πιο δύσκολη απ΄ότι περίμενα, αλλά πήγα αρκετά καλά και είμαι ευχαριστημένος», είπε ο Γιώργος Τάσσης, ενώ από την πλευρά του ο Χριστόφορος Μερούσης, δήλωσε: «Χαίρομαι πρώτα απ’ όλα για τη συμμετοχή μου στον αγώνα. Είχα μία ίωση που με πήγε λίγο πίσω στην προετοιμασία μου. Έκανα μία καλή εμφάνιση σε έναν απαιτητικό αγώνα. Ο Ημιμαραθώνιος ήταν και πάλι μία γιορτή για την πόλη της Αθήνας».
Στις γυναίκες το φαβορί ήταν η Ράνια Ρεμπούλη, ωστόσο αυτή που τελικά έκοψε πρώτη το νήμα ήταν η Ελευθερία Πετρουλάκη. Η αθλήτρια του Τάκη Γερακό διένυσε την απόσταση σε 1.20.01 και πανηγύρισε την μεγαλύτερη – μέχρι σήμερα – διάκριση της καριέρας της. Η Ρεμπούλη, επηρεασμένη από τον τραυματισμό που την ταλαιπωρεί από το πανελλήνιο πρωτάθλημα ανωμάλου δρόμου, ακολούθησε στη δεύτερη θέση σε 1.20.26 και στην τρίτη η Ντενίζ Δημάκη σε 1.23.56. «Φέτος συμμετείχα για πρώτη φορά στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας και κατάφερα να πάρω τη νίκη μετά από μία μεγάλη και δύσκολη μάχη απέναντι σε μία σπουδαία αντίπαλο όπως είναι η Ράνια. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη για την νίκη μου. Θέλω να ευχαριστήσω τον κόσμο που βρέθηκε στη διαδρομή και μας έδινε δύναμη για να φτάσουμε μέχρι τον τερματισμό», είπε η Πετρουλάκη.
Από την πλευρά της η Ρεμπούλη, δήλωσε: «Είχα έναν τραυματισμό ο οποίος με πήγε πίσω. Δεν σας κρύβω ότι μέχρι την Παρασκευή δεν ήξερα αν θα πάρω μέρος στον αγώνα ή όχι. Ήρθα έδωσα τον καλύτερο μου εαυτό και τώρα ετοιμάζομαι για τη Βιέννη όπου θέλω να πιάσω το όριο για το Βερολίνο. Συγχαρητήρια στην Ελευθερία για τη νίκη της, αλλά και στην Ντενίζ που είναι παλιά καραβάνα». Τέλος η Δημάκη σχολίασε: «Για μένα το σημαντικότερο απ’ όλα είναι ότι είμαι και πάλι εδώ. Πήρα μέρος στον αγώνα για μία ακόμα χρονιά. Φυσικά, είναι σημαντικό ότι βρίσκομαι και στο βάθρο με την τρίτη θέση. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας αλλά είμαι ικανοποιημένη. Χαίρομαι επίσης που κάθε χρόνο ο κόσμος αγκαλιάζει περισσότερο τη διοργάνωση».
Πηγή: filathlos.gr

Σάββατο 10 Μαρτίου 2018

ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ! Νέα εκδήλωση διαμαρτυρίας για τα ναρκωτικά στο Πεδίο του Άρεως...

Οργανώνουμε εκδήλωση διαμαρτυρίας για την απαράδεκτη κατάσταση στο Πεδίο του Άρεως, ιδιαίτερα στο τμήμα με την διακίνηση και χρήση ναρκωτικών κοντά στην οδό Μαυρομματαίων.

Την Κυριακή 11 Μαρτίου, στις 11πμ, μπροστά στο GreenPark, στην οδό Μαυρομματαίων.
Στόχος μας είναι ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ. Με σφυρίχτρες, τύμπανα και ότι φέρει ο καθένας.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. Απαιτούμε ένα Πεδίο Αρεως Ελεύθερο, Καθαρό, Ασφαλές
Η φυσική παρουσία κάθε ενός/μιας από εσάς είναι πολύτιμη.
Προωθείστε το σε γείτονες, φίλους σας και στο Facebook. Να γινει γνωστή η εκδήλωσή μας.
ΣΠΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ
Από την Συντονιστική Επιτροπή του "Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως"

Επιμένουμε Πεδίο του Αρεως

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Σοκ από νέα αυτοκτονία στην πλατεία Μαβίλη

Νέα αυτοκτονία σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής στην περιοχή της πλατείας Μαβίλη. Άνδρες της αστυνομίας εντόπισαν ένα απαγχονισμένο άτομο, τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά.
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. το άτομο εντοπίστηκε μέσα στο διαμέρισμά του νεκρό.
Οι αστυνομικοί διερευνούν τα στοιχεία του αυτόχειρα και πληροφορίες σχετικά με την υπόθεση.

Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ - Ενεργές οι χειροβομβίδες που βρέθηκαν στο Παγκράτι

Ενεργές ήταν οι δύο χειροβομβίδες που εντόπισε το μεσημέρι της Κυριακής διερχόμενος πολίτης, στην οδό Εμπεδοκλέους, στο Παγκράτι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άνδρες του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών που έσπευσαν στο σημείο διαπίστωσαν ότι οι χειροβομβίδες ήταν ενεργές. Στη συνέχεια πήγαν στο σημείο πυροτεχνουργοί του Στρατού, οι οποίοι περισυνέλεξαν τις δύο χειροβομβίδες.
Το περιστατικό έχει σημάνει συναγερμό στην ΕΛ.ΑΣ ενώ οι έρευνες για την υπόθεση είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ - ΜΠΕ