Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017

ΣΕ ΔΙΚΗ ο δήμος Αθηναίων! ΠΑΡΑΝΟΜΑ μπαρ και χαρτοπαικτικές λέσχες δίπλα σε σχολεία.

Είναι δυνατόν καφενεία στο κέντρο της Αθήνας να λειτουργούν ως μπαρ και χαρτοπαικτικές λέσχες, σε ελάχιστη απόσταση μάλιστα από σχολεία; Είναι δυνατόν επίσης αυτό να συμβαίνει με την ανοχή αλλά και την αδειοδότηση από τις υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων; (Ο κ. Καμίνης μπορεί να ποιείται τη νήσσαν αλλά ο εισαγγελεύς έστειλε ήδη κλητήριον θέσπισμα...)

Off the record

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Η βρωμιά στο κέντρο της Αθήνας...

Η φωτογραφία, που δείχνει την απίστευτη βρωμιά, είναι από την Εδουάρδο Λω, ένας από τους κεντρικότερους δρόμους την Αθήνας στη πλατεία Συντάγματος.
Εύγε στο δήμαρχο κ. Καμίνη... 

Ο περιπατητής




Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ με τον Καμίνη! ΟΡΓΗ κατά Σκανδαλίδη στο ΠΑΣΟΚ...

Πρόσφατα, αυτοδιοικητικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ είχαν ξεσηκωθεί, σε σύσκεψη στην Χαριλάου Τρικούπη, εναντίον του Γ. Καμίνη τον οποίο θεωρούν πλέον «ανεπιθύμητο» για δήμαρχο της Αθήνας. Παρά ταύτα, στην προχθεσινή «πράσινη» εκδήλωση για την Αυτοδιοίκηση, με την Φ. Γεννηματά, όχι μόνο παρέστη αλλά ήταν και από τους ομιλητές. Κι η (εσωτερική) οργή για τη μεθόδευση στρέφεται κατά του Κ. Σκανδαλίδη...
Όπως είχαμε γράψει στις 17 Φεβρουαρίου: "Τρίτη απόγευμα, στο ισόγειο της Χαριλάου Τρικούπη. Σύσκεψη στελεχών του ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Συμπαράταξη για τα αυτοδιοικητικά της Αθήνας. Ανάμεσά τους ο γραμματέας Στέφανος Ξεκαλάκης, ο Κώστας Σκανδαλίδης, ο γραμματέας της Νομαρχιακής Α' Αθήνας Γιώργος Καραμπιζιώτης, το αυτοδιοικητικό στέλεχος Βασίλης Παπαντώνης, η δημοτική σύμβουλος Αθηνών, προερχόμενη από την ΔΗΜΑΡ, Νέλλη Παπαχελά κ.α.
Ξεσπάει (ειδικά μεταξύ των δύο τελευταίων) καβγάς με χυδαιότατες εκφράσεις. Παρεμβαίνουν οι αστυνομικοί που φρουρούν το κτίριο και αποτρέπονται τα χειρότερα.
Ο άγριος καβγάς αυτός αφορούσε τον κ. Καμίνη και το θέμα των σχέσεων του με το ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ κ. Ξεκαλάκης ύστερα από την αποκάλυψη του επεισοδίου έσπευσε να υποστηρίξει ότι "η αντιπαράθεση δεν αφορούσε σε πολιτική αλλά μάλλον σε προσωπική διαφορά". Στρουθοκαμηλίζοντας...
Ο Παρασκηνιακός

Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ και για τα αδέσποτα! ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ σε βάρος του Καμίνη...

Δήμαρχο Αθηναίων, Γιώργο Καμίνη: Να διασφαλιστεί η ευζωία των αδέσποτων ζώων στην πόλη

Κύριε Δήμαρχε,
Καταγγέλλουμε την παράνομη περισυλλογή από τους υπαλλήλους του Τμήματος Αστικής Πανίδας, αδέσποτου σκύλου ενταγμένου στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16/2/17, έξω από το Δημαρχείο στην Πλατεία Κοτζιά.
Η περισυλλογή έγινε άμεσα μετά από τηλεφωνική εντολή που δόθηκε από το Γραφείο Δημάρχου προς το αρμόδιο Τμήμα, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο ζώο επιθετικό ισχυριζόμενοι ότι δέχτηκαν καταγγελία ότι δάγκωσε 3 ή 4 παιδιά!!!.Αυτό ισχυρίσθηκε η κα Χριστοπούλου, η οποία δεν γνώριζε ακριβώς τον αριθμό των παιδιών! Οι υπάλληλοι στην είσοδο του Δημαρχείου απαίτησαν την άμεση απομάκρυνση του συγκεκριμένου ζώου αλλά και των 2 άλλων σκύλων που ζουν αρμονικά εδώ και χρόνια στην πλατεία Κοτζιά.
Επισημαίνουμε την σωρεία παραλείψεων για ακόμη μια φορά, καθώς ουδέποτε έγινε έγγραφη καταγγελία του/των παθόντων, ούτε προσκομίστηκε φωτογραφικό υλικό που να αποδεικνύει το δάγκωμα και βεβαίωση της κατάστασης του/των παθόντων από Δημόσιο Νοσοκομείο.
Ο δε τρόπος περισυλλογής του ζώου, που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι πραγματοποιήθηκε ενώπιον διαμαρτυρόμενων δημοτών και τουριστών, συνιστά κακοποίηση, καθώς το ζώο κοιμόταν αμέριμνο, περισυλλέχθηκε βίαια με θηλεία (πνίχτη) και από το σοκ και τον φόβο λερώθηκε με τα ίδια του τα κόπρανα, μάτωσε το στόμα του και ορίστηκαν οι αδένες του στην προσπάθειά του να απεγκλωβιστεί.
Στους πολίτες που διαμαρτύρονταν για τον κακοποιητικό τρόπο που ενεργούσαν οι υπάλληλοι της περισυλλογής, αλλά και για την άδικη απομάκρυνση του ζώου, η απάντηση που εισέπραξαν από τους υπαλλήλους της περισυλλογής ήταν «τα παράπονά σου στον Δήμαρχο».
Είναι δεδομένο ότι η περισυλλογή πραγματοποιήθηκε κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, που θα πρέπει να γνωρίζετε ότι:
Επικίνδυνο ζώο συντροφιάς είναι το ζώο που απρόκλητα εκδηλώνει έντονη επιθετική συμπεριφορά προς τον άνθρωπο και τα ζώα, καθώς και το ζώο που πάσχει ή είναι φορέας σοβαρού νοσήματος που μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα.
Ο δε χαρακτηρισμός ενός ζώου ως επικίνδυνου ή μη είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της 5μελους επιτροπής όπως ορίζεται από το άρθρο 46 του Ν 4235/14.
Το απαράδεκτο εκτός όλων των άλλων είναι, ότι ουδέποτε ενημερώθηκαν οι φιλόζωοι που φροντίζουν καθημερινά το συγκεκριμένο ζώο καθώς και τα υπόλοιπα ζώα του κέντρου, ώστε να συνεργαστούν με την αρμόδια υπηρεσία και να αποφευχθούν όλα τα προαναφερόμενα που προσβάλουν απίστευτα την εικόνα του μεγαλύτερου Δήμου της χώρας που θα έπρεπε να αποτελεί υπόδειγμα στην διαχείριση των αδέσποτων ζώων και όχι παράδειγμα προς αποφυγή,


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με την ρητή επιφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων μας
ΖΗΤΟΥΜΕ
Να κινηθεί κάθε νόμιμη πειθαρχική διαδικασία εναντίον των υπαλλήλων που έδωσαν την εντολή της περισυλλογής του σκύλου από το τμήμα Αστικής Πανίδας χωρίς να συντρέχουν οι εκ του Νόμου προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
Προκειμένου να μην υπάρξουν ξανά παρόμοια περιστατικά που αμαυρώνουν την εικόνα σας ως Δήμαρχο αυτής της Πόλης αλλά και την δική μας ως Δημοτών, είναι απαραίτητο να εφαρμόζεται απόλυτα η νομοθεσία από τους αρμοδίους υπαλλήλους. Άγνοια Νόμου, ως ισχυρίζονται, δεν δικαιολογείται σε κανένα και ιδιαίτερα σε υπηρεσιακούς παράγοντες που υπηρετούν σε θέσεις καίριες όπως το γραφείο του Δημάρχου και το Τμήμα Αστικής Πανίδας.


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1.ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Δ.Α
2.ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΠΡΑΣΙΝΟΥ & ΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
3.Δ/ΝΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
4.Δ/ΝΤΗ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

Φιλοζωικά
Σωματεία, Φιλοζωικές Ενώσεις,
Εθελοντές
πολίτες στην περίθαλψη και φροντίδα των αδέσποτων ζώων


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ
ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΑΡΜΟΔΙΑ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ (ΑΣΤΙΚΗ ΠΑΝΙΔΑ)


Για ολιγωρία και αδιαφορία στην εφαρμογή των Ν 4039/12 & 4235/14.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ο Δήμος υποχρεούται για την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς ενίοτε και σε συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία ή φιλοζωικές ενώσεις.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κος Αλέξανδρος Μοντιάνο και η Προϊσταμένη του Τμήματος κα Αναστασία Μαρκαντωνάτου, δεν έχουν επισκεφθεί, ως οφείλουν, τους χώρους του ΔΙΚΕΠΑΖ (φορέα που έχει αναλάβει την κτηνιατρική περίθαλψη και φύλαξη των αδέσποτων σκύλων του Δήμου Αθηναίων), ώστε να έχουν ιδία αντίληψη και να εποπτεύσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα ζώα, γεγονός που συνιστά εγκληματική αδιαφορία σε βάρος ψυχών.
Η Προϊσταμένη του Τμήματος δεν έχει μεριμνήσει για την άμεση συνεργασία με την Εισαγγελέα αρμόδια για τα ζώα, ώστε καταστεί ταχύτερη η διεκπεραίωση των θεμάτων που αφορούν τις αφαιρέσεις ζώων κατόπιν εισαγγελικών εντολών με αποτέλεσμα να παραμένουν τα ζώα για μεγάλα χρονικά διαστήματα στο χώρο φιλοξενίας γεγονός που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία τους (νοσοκομειακά μικρόβια, στρες λόγω αλλαγής περιβάλλοντος, ασυλοποίηση κ.λ.π) , ενώ παράλληλα επιβαρύνεται η λειτουργία του Κέντρου περίθαλψης.
Η Προϊσταμένη του Τμήματος, κατόπιν εντολής του Γραφείου Δημάρχου έδωσε εντολή για την περισυλλογή αδέσποτου σκύλου, ενταγμένου στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως «επιθετικό» χωρίς να συντρέχουν οι εκ του Νόμου προβλεπόμενες προϋποθέσεις (έγγραφη καταγγελία, αποδεικτικά στοιχεία από Δημόσιο Νοσοκομείο).Η περισυλλογή του ζώου έγινε με βίαιο τρόπο έξω από την είσοδο του Δημαρχείου στην Πλατεία Κοτζιά ενώπιον διαμαρτυρομένων πολιτών και ενώ το ζώο κοιμόταν αμέριμνο.
Όλα τα ανωτέρω θα μπορούσαν να έχουν επιλυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς οι φιλόζωοι από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του, ζήτησαν από τον κο Αντιδήμαρχο να οριστεί μία συνάντηση με σκοπό να τεθούν υπόψη του όλα τα θέματα και να παράσχουν, όπως κάνουν πάντα, κάθε δυνατή βοήθεια και συνεργασία για την επίτευξη ενός και μόνο στόχου: την
ευζωία των αδέσποτων ζώων της πόλης.
Δυστυχώς ο κος Αντιδήμαρχος μέχρι σήμερα δεν έχει αποδεχτεί το αίτημα αυτών απαξιώνοντας την μέχρι τώρα εθελοντική προσφορά τους.
Η φιλοζωία δεν αποδεικνύεται με βαρύγδουπες δηλώσεις αλλά είναι τρόπος ζωής.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ STRAY,GR
ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ»
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ BEST FRIENDS
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ «Η ΑΓΡΥΠΙΝΙΑ» υπό την ευλογία του Οικουμενικού Πατριαρχείου
ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ «ΑΚΡΟΠΟΛΗ»
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΟΛΩΝΟΥ – ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΟΛΩΝΟΥ - ΣΕΠΟΛΙΩΝ
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Ζ.Ε.Κ.
ΦΙΛΟΙ ΖΩΩΝ & ΑΝΘΡΩΠΩΝ –ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

EΡΩΤΗΣΗ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ...

Ερώτηση για την οικία του Κωστή Παλαμά στην Πλάκα κατέθεσε στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής Στάθης Παναγούλης αναφέροντας τα εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Πολιτισμού & Aθλητισμού
Θέμα: «ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ»

Η Οικία Κωστή Παλαμά, στην Αθήνα, επί της οδού Περιάνδρου αριθμός 5, στη συνοικία της Πλάκας, είναι το διώροφο κτίριο, στο οποίο έζησε τα τελευταία οκτώ χρόνια της ζωής του ο εθνικός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς, συνέγραψε αρκετά από τα ποιήματα και τα λογοτεχνήματα του, άφησε την τελευταία του πνοή, μεσούσης της γερμανικής κατοχής, και στο οποίο, την ιστορική ημέρα της κηδείας του, προσήλθε πλήθος κόσμου για να τον συνοδέψει στην τελευταία του κατοικία, μετατρέποντας την κηδεία του σε εκδήλωση πατριωτισμού.
Μεταξύ άλλων, ερωτάται η αρμόδια κ. υπουργός:
- Εφαρμόσατε τις διατάξεις του Νόμου 3028/2002 που προβλέπουν την υποχρέωση του ιδιοκτήτη για άμεση εκτέλεση εργασιών συντήρησης και προστασίας ετοιμόρροπου μνημείου;
- Εξετάσατε το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του έργου της αποκατάστασης του μνημείου;
- Εξετάσατε εναλλακτικές δυνατότητες για τη διάσωση του μνημείου, και, εάν ναι, ποιες είναι αυτές;
- Με ποιο τρόπο, σκοπεύετε, τελικά, να μεριμνήσετε για την έγκαιρη διάσωση του σπουδαίου αυτού μνημείου για την πολιτιστική μας κληρονομιά;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ (ΣΤΑΘΗΣ) ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

Vogue: Αυτή είναι η πιο cool γειτονιά της Αθήνας...

Το αμερικανικό περιοδικό Vogue κάνει αφιέρωμα στην «πιο cool», όπως την αποκαλεί, γειτονιά της Αθήνας, η οποία δεν είναι άλλη από το Κουκάκι. Η συγκεκριμένη συνοικία τα τελευταία χρόνια γνωρίζει άνθηση και είναι περισσότερο γνωστή στους ντόπιους, λόγω των εναλλακτικών μαγαζιών της...

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ η απόφαση για την Αγορά της Κυψέλης! ΝΕΑ ΗΤΤΑ Καμίνη...

Η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, ακύρωσε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου, σύμφωνα με την οποία η διαχείριση της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης είχε ανατεθεί στην ομάδα του Impact Hub Athens η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Η εξέλιξη αυτή καταγράφεται ως προσωπική ήττα του δημάρχου Αθηναίων καθώς παραχώρησε δωρεάν για εκμετάλλευση στην συγκεκριμένη ομάδα του Impact Hub Athens την Δημοτική Αγορά Κυψέλης που είχε ανακατασκευαστεί με χρήματα από το ΕΣΠΑ.
Οι φορείς Κοινωνικής Οικονομίας της Κυψέλης διεκδικούσαν η αγορά να είναι ανοικτή σε όλους, δεδομένου ότι πριν ανακαινιστεί αποτελούσε αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο και τελούσε υπό ανοιχτή κατάληψη, στην οποία συμμετείχαν πολλά τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Η απόφαση του Δήμου Αθηναίων, να δώσει την διαχείριση της Αγοράς της Κυψέλης στην ομάδα του Impact Hub Athens, τον περασμένο Δεκέμβριο, είχε προκαλέσει μπαράζ αντιδράσεων εναντίον του Γ. Καμίνη τόσο από τις τοπικές συλλογικότητες της κοινωνικής οικονομίας στην περιοχή της Κυψέλης, όσο και από τις δημοτικές παρατάξεις που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ, στο ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ που ήθελαν να γίνει η αγορά κέντρο κοινωνικής οικονομίας – επιχειρηματικότητας.
Την πιο σφοδρή κριτική είχε δεχθεί ο Γ. Καμίνης από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η οποία τον κατηγόρησε για “σκανδαλώδη σύμβαση και ξεπούλημα “της Αγορά της Κυψέλης που αποφάσισε να “παραχωρήσει ΔΩΡΕΑΝ ο Δήμαρχος Καμίνης σε μια ΜΚΟ, την Impact Hub Athens για μια πενταετία “.
Την απόφαση που εκδόθηκε στις 22/2/2017, με αριθμό πρωτοκόλλου 7425/2746 φέρνει στη δημοσιότητα το Enallaktikos.gr .
Την προσφυγή κατά της απόφαση του Δήμου, είχε κάνει η σύμβουλος της 6ης δημοτικής ενότητας του Δήμου Αθηναίων, Δήμητρα – Ινές Αγγελή – Λυκούδη.
Η ακυρωτική απόφαση στηρίχτηκε κατά βάση στο σκεπτικό της προσφεύγουσας καθώς έκανε δεκτό τον ισχυρισμό της, ότι “η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ελήφθη κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 83 Ν.3852/2010 με το αιτιολογικό ότι το συμβούλιο της δημοτικής ενότητας δεν γνωμοδότησε θετικά”.
Οι φορείς της περιοχής διεκδικούσαν εδώ και καιρό να γίνει η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης ένα κέντρο κοινωνικής οικονομίας δεδομένου ότι πριν αυτή ανακαινιστεί, αποτελούσε αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο dimotikiagora.blogspot.gr και τελούσε υπό ανοιχτή κατάληψη με την συμμετοχή μάλιστα πολλών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Δείτε την ακυρωτική απόφαση:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤ/ΣΗΣ & Ν.Π.
Αθήνα, 22/02/2017
Αρ.Πρωτ.: 7425/2746
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: Κατεχάκη 56
ΤΑΧ. ΚΩΔ.: 115 25
Πληροφορίες: Μ.ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
Τηλέφωνο: 213 2035655

ΘΕΜΑ: Εξέταση της από 03-01-2017 προσφυγής της Συμβούλου 6ης Δημοτικής Ενότητας του Δήμου Αθηναίων κας Δήμητρας – Ινές Αγγελή – Λύκούδη κατά της αρ.2254/2016 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αθηναίων.

Η ΑΣΚΟΥΣΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ Γ.Γ. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη :
Τις διατάξεις του Π.Δ. 135/2010 «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης ΔιοίκησηςΑττικής» (ΦΕΚ 228Α΄/27-12-2010).
Την υπ’ αριθ. 4/6-2-2015 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ 24/Α΄/6-2-2015) περί αποδοχής παραιτήσεως του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
Τις διατάξεις του άρθρου 56 Ν. 4257/2014 (ΦΕΚ 93/Α΄/2014) «Επείγουσες
ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών».
Τις διατάξεις του άρθρου 28 παρ. 1 Ν. 4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α΄/11-5-2015)
«Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις.
Τις διατάξεις των άρθρων 225, 238 και 280 παρ. Ι του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ
87/Α΄/2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Τις διατάξεις του άρθρου 227 παρ. 1α Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της
Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης»
(ΦΕΚ 87Α΄/7-6-2010), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν σήμερα, σύμφωνα με τις οποίες: «Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.».
Τις διατάξεις του άρθρου 238 του ιδίου νόμου περί ελέγχου νομιμότητας τωνπράξεων ΟΤΑ και αστικής και πειθαρχικής ευθύνης των αιρετών μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ.
Τις διατάξεις των άρθρων 185 περί δωρεάν παραχώρησης κυριότητας και χρήσης ακινήτων από τους Δήμους και τις Κοινότητες.
Τις διατάξεις του αρ.83 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ87 Α’ 07/06/2010) «Νέα

Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Την υπ’ αριθ. 11/2007 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Εποπτεία των πράξεων των συλλογικών και μονομελών οργάνων των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ».
Την υπ’ αριθ. 60/2010 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλ/κής Διακυβέρνησης με θέμα: «Έλεγχος νομιμότητας πράξεων ΟΤΑ, Αστική και Πειθαρχική Ευθύνη αιρετών μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας ΟΤΑ (άρθρο 238 του Ν. 3852/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης»).
Το αρ. πρωτ.29518/07-08-2013 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών αναφορικά με το έννομο συμφέρον αιρετού για την άσκηση προσφυγής.
Την υπ’ αριθ. 2254/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου
Αθηναίων, αναφορικά με την παραχώρηση χρήσης του κτιρίου της Δημοτικής
Αγοράς Κυψέλης.
Την από 03-01-2017 προσφυγή της Συμβούλου 6ης Δημοτικής Ενότητας του Δήμου Αθηναίων κας Δήμητρας –Ινές Αγγελή- Λύκούδη, κατά της ανωτέρω απόφασης (Αρ.Πρωτ. Απ.Διοικ.Αττικής 753/255/03-01-2017).
Το αρ. πρωτ. 398595/19-12-2016 έγγραφο του Δήμου Αθηναίων με το οποίο διαβιβάσθηκε η αρ. 2254/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για έλεγχο νομιμότητας (Αρ.Πρωτ. Απ.Διοικ.Αττικής 107975/39131/21-12-2016).
Το αρ. πρωτ. 107975/39131/21-12-2016 έγγραφο της Υπηρεσίας μας με το οποίο αναζητήθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία για την ανωτέρω απόφαση Δ.Σ.
Το υπ’ αριθμ. 027329/27-01-2017 απαντητικό έγγραφο του Δήμου Αθηναίων επί της προσφυγής και του εγγράφου αναζήτησης συμπληρωματικών στοιχείων (Αρ.Πρωτ. Απ.Διοικ.Αττικής 7425/2746/27-01-2017)

– Επειδή, σύμφωνα με την υπό στοιχείο (11) εγκύκλιο στην περίπτωση υποβολής προσφυγής ο έλεγχος αφορά καταρχήν το παραδεκτό και περαιτέρω το βάσιμο αυτής. Οι ειδικές προϋποθέσεις του παραδεκτού καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης και είναι: α) το έννομο συμφέρον, β) η προθεσμία και γ) η φύση της προσβαλλομένης πράξης, δηλαδή η προσβαλλόμενη πράξη να έχει εκτελεστό χαρακτήρα. Η εκτελεστότητα της διοικητικής πράξης συνίσταται στο ότι η ρύθμιση που θεσπίζεται είναι υποχρεωτική από την έκδοσή της χωρίς να χρειάζεται κάποια περαιτέρω διατύπωση ή διαδικασία.

– Επειδή, σύμφωνα με νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (απ.60/2010 και 2081/2009) οι δημοτικοί σύμβουλοι που μειοψήφησαν κατά τη λήψη απόφασης έχουν έννομο συμφέρον ως εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας για την τήρηση της νομιμότητας, καθώς επίσης και οι σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας για αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούν τις κοινότητές τους.

– Επειδή, ο ισχυρισμός του Δήμου Αθηναίων περί εκπροθέσμου δε μπορεί να γίνει δεκτός, δεδομένου ότι για την έναρξη της δεκαπενθήμερης προθεσμίας κατά αρ.227 Ν.3852/2010 υπολογίζεται από τη δημοσίευση ή την ανάρτηση στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίηση ή από τότε που έλαβε γνώση αυτής, η δε πρόβλεψη αυτή είναι ειδικότερη των προβλεπομένων στον Ν.3861/2010. Ιδίως δε για τις πράξεις των Ο.Τ.Α. για τις οποίες προβλέπεται υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο, όπως η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η προθεσμία δεν αρχίζει πριν από την ανάρτηση αυτή, συντελεσθείσας συγχρόνως της δημοσίευσης (εφόσον πρόκειται για δημοσιευτέα πράξη) ήκοινοποίησης αυτής.

– Επειδή, η προσφεύγουσα ως Σύμβουλος της 6ης Δημοτικής Κοινότητας του ΔήμουΑθηναίων, έχει έννομο συμφέρον λόγω της ιδιότητάς της, και άσκησε εμπρόθεσμα την προσφυγή της, αυτή είναι παραδεκτή και εξετάζεται περαιτέρω.

– Επειδή, σύμφωνα με ισχυρισμό της προσφεύγουσας, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ελήφθη κατά παράβαση της διάταξης του αρ.83 Ν.3852/2010 καθώς το Συμβούλιο της 6ης Δημοτικής Κοινότητας δεν γνωμοδότησε σχετικά.

– Επειδή, με την αρ. 2254/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηναίων εγκρίθηκε η παραχώρηση χρήσης του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης στην Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία με την επωνυμία «Impact Hub Labs (M.K.O.)», κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης που είχε δημοσιεύσει ο Δήμος Αθηναίων.

– Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 83 Ν.3852/2010 και ιδίως την παρ.2β «…Το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας εκφράζει γνώμες και διατυπώνει προτάσεις είτε με δική του πρωτοβουλία είτε κατόπιν παραπομπής, από τα αρμόδια όργανα του δήμου, σχετικά με τα ακόλουθα θέματα: ….β) την αξιοποίηση των ακινήτων του δήμου που βρίσκονται στην περιοχή της δημοτικής κοινότητας…».

– Επειδή, περαιτέρω σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 1 Ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας) όπως ισχύει «Όπου ο νόμος, για την έκδοση διοικητικής πράξης, προβλέπει προηγούμενη γνώμη (απλή ή σύμφωνη) ή πρόταση άλλου οργάνου, η μεν γνώμη διατυπώνεται ύστερα από ερώτημα του οργάνου που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα, η δε πρόταση υποβάλλεται με πρωτοβουλία του προτείνοντος οργάνου. Η γνώμη ή η πρόταση, πρέπει να είναι έγγραφη, αιτιολογημένη και επίκαιρη κατά το περιεχόμενο της. Το όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα δεν μπορεί να εκδώσει πράξη με περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό της σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης. Η μη αποδοχή της θετικής σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης, καθώς και η απόκλιση από την απλή γνώμη, πρέπει να αιτιολογούνται ειδικώς».

– Επειδή, περαιτέρω σύμφωνα με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου η γνωμοδότηση χαρακτηρίζεται ως απλή όταν το διοικητικό όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα δεν δεσμεύεται από αυτή αλλά μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά, κατόπιν, όμως, ειδικής αιτιολογίας (ΣΤΕ 2498/80).

– Επειδή, από τα προσκομισθέντα έγγραφα προκύπτει ότι ενώπιον του Συμβουλίου της 6ης Δημοτικής Κοινότητας εισήχθη το θέμα της παραχώρησης της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης στις 02/11/2016 στην 21η Συνεδρίαση, πλην όμως όχι για τη λήψη σχετικής απόφασης, δεδομένου ότι αφορά δημοτικό ακίνητο ευρισκόμενο στην κατά τόπο αρμοδιότητά της, αλλά για απλή ενημέρωση. Ως εκ τούτου δε λογίζεται ότι έχει ληφθεί σχετική γνώμη του Συμβουλίου της 6ης Δημοτικής Κοινότητας, ως όφειλε βάσει των κείμενων διατάξεων περί αρμοδιοτήτων της.

– Επειδή, ακόμα κι αν ήθελε θεωρηθεί ότι για το ανωτέρω ζήτημα έχει ληφθεί απόφαση, λαμβανομένου υπόψη του περιεχομένου της διαλογικής συζήτησης και της αρνητικής τοποθέτησης μέρους των Συμβούλων, η απόφαση αυτή δεν αναφέρεται στο σώμα της αρ. 2254/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, πολλώ δε μάλλον δεν φέρει την απαιτούμενη εκ του νόμου ειδική αιτιολογία για τη διαφοροποίηση από την απλή αυτή γνώμη- εισήγηση.

– Επειδή, κατά τα λοιπά, και δεδομένης της αποδοχής του βασικού ισχυρισμού της προσφεύγουσας, καθίσταται αλυσιτελής η εξέταση των έτερων ισχυρισμών, οι οποίοι υπεισέρχονται στην ουσία άρα και τη σκοπιμότητα της απόφασης, δεδομένου ότι η εποπτεία που ασκείται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας των πράξεών τους και όχι στη σκοπιμότητα της λήψης σχετικών αποφάσεων.

– Επειδή η υπό εξέταση απόφαση ελήφθη κατά παράβαση των προαναφερθέντων
διατάξεων κι ως εκ τούτου κρίνεται ακυρωτέα.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Κάνουμε δεκτή την προσφυγή Συμβούλου 6ης Δημοτικής Ενότητας του Δήμου Αθηναίων κας Δήμητρας –Ινές Αγγελή- Λύκούδη, και ακυρώνουμε την απόφαση 2254/2016 του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αθηναίων , για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας.

Κατά της παρούσας αποφάσεως μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας (άρθρο 151 του Ν. 3463/2006).

Η ΑΣΚΟΥΣΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ Γ.Γ. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ
Πηγή: enallaktikos.gr